Let op! Vanaf heden zijn onze openingstijden op zaterdag gewijzigd. We zijn elke zaterdag geopend van 9:00u tot 13:00u.

Direct geholpen worden? Bel nu +31 (0)73 851 45 43

Smartphone of Tablet Reparatie Vaak verzekerd.

Heeft u uw smartphone of tablet in huis laten vallen en heeft u daardoor schade aan uw toestel? Wat veel mensen niet weten is dat u vaak (dus niet altijd!) voor deze schade bent verzekerd door uw inboedelverzekering. Wilt u weten of uw reparatie wordt vergoed? Neem dan contact op met uw inboedelverzekering, verzekeringsmaatschappij of verzekeringsagent en leg de kwestie voor. Het kan zijn dat uw verzekeringsmaatschappij graag eerst een offerte van reparatie ontvangt. Dit is geen probleem. U kunt uw smartphone of tablet reparatie dan het beste even aanmelden. Na aanmelding maken wij even met u een afspraak om de schade voor u te onderzoeken zodat wij een correcte offerte voor uw reparatie kunnen uitbrengen. Nadat u de reparatie bij ons heeft laten uitvoeren ontvangt u ook een officiële factuur. Deze factuur is noodzakelijk ter controle voor de verzekering. Wij hebben al regelmatig vernomen dat valschade wordt verzekerd door verschillende verzekeringsmaatschappijen. Bij vragen Bel 073-8514543

Wat dekt je inboedelverzekering bij smartphone of tablet schade?

Slechts 12% van de onderzochte mensen weet dat een all-risk dekking schade aan de iPad door eigen schuld dekt. Hiervoor stelde Independer.nl de volgende vraag: “Stel: je stoot per ongeluk een kop koffie om. Je smartphone of tablet ligt op tafel en een je koffie gaat eroverheen. Nu werkt je smartphone of tablet niet meer. Wordt dit gedekt door jouw inboedelverzekering?”

Maar liefst 60% gaf aan niet te weten onder welke dekking schade aan de smartphone of tablet is verzekerd. Veel mensen houden zich nu eenmaal niet tot in detail bezig met hun polisvoorwaarden. Daarnaast geven de verzekeraars ook verwarrende namen aan de verschillende dekkingen. Zo is een uitgebreide dekking helemaal niet zo uitgebreid als de naam doet vermoeden. 11% dacht dan ook dat de iPad wel gedekt is onder de uitgebreide verzekering. 16% dacht dat de extra uitgebreide dekking het omstoten van die kop koffie verzekerde. Slechts 12% had het bij het rechte eind en wist dat je hier een all-risk dekking voor moet hebben. Onder all-risk zijn namelijk “alle van buitenkomende onheilen” gedekt. Met andere woorden, ook schades die je zelf veroorzaakt.

Tips: wat moet je doen bij schade aan je smartphone of tablet?

  1. Om je schade te melden bel je met je tussenpersoon of de verzekeraar.
  2. Meld de schade altijd zo snel mogelijk. Zij kunnen je ook meteen vertellen of de schade wel of niet onder de dekking valt.
  3. Gooi de smartphone of tablet in ieder geval nog niet weg, ook al doet hij het niet meer. Het kan namelijk zijn dat de verzekeraar nog een expert naar de schade wil laten kijken. Meestal moet je vervolgens een schadeformulier invullen en opsturen, eventueel samen met wat foto’s en de bon. Hoe dat in zijn werk gaat kan de verzekeraar of jouw tussenpersoon je ook vertellen.

Kies uw toestel reparatie