Algemene Garantie Voorwaarden

Garantie op Reparatie

Garantie op reparatie, 12 maanden

Goede service en de kwaliteit van onze diensten en producten staan bij ons zeer hoog in het vaandel. We repareren al sinds 2011 alle merken smartphones en tablets en we hebben ons zelfs laten certificeren door brancheorganisatie Uneto-VNI. Alles om de kwaliteit van onze dienstverlening te kunnen onderstrepen. Wij vinden het prettig dat wanneer je als klant tevreden bent, je dit aan een ander verteld. Mocht je onverhoopt niet geheel tevreden zijn, vertel het dan aan ons, zodat wij met een oplossing kunnen komen. FooNZ heeft een duidelijke en transparante werkwijze. Door het gebruik van hoogwaardige onderdelen, kunnen wij een garantietermijn van 12 maanden geven op bijna al onze reparaties. Zou er bijvoorbeeld een fout in uw scherm ontstaan van uw smartphone of tablet binnen 12 maanden na reparatie van dit scherm, dan zetten we er, wanneer dit niet valt te wijten aan val-, stoot-, of vochtschade, direct een nieuw scherm voor u in. 

Behoud van data

Het is niet onverstandig om regelmatig een back-up van de gegevens van je smartphone of tablet op je computer of “cloud” te maken. Mocht je toestel namelijk ooit zoek raken of gestolen worden, kun je bij aanschaf van een nieuw toestel vaak probleemloos je gegevens op je nieuwe smartphone of tablet terug zetten. Ook wanneer je toestel schade oploopt is het altijd handig om een back-up te hebben, omdat sommige schades, helaas, onherstelbaar zijn. Ook is het niet per definitie uitgesloten dat je gegevens tijdens een reparatie verloren gaan. In bijna ale gevallen van de reparaties blijven je gegevens keurig op uw toestel staan. Zou het onverhoopt zo zijn dat je gegevens tijdens reparatie of softwareherstel verloren gaan, kan FooNZ hier niet voor verantwoordelijk worden gehouden.

Garantie op Verkoop Refurbished

Garantie op refurbished toestellen, 24 maanden

FooNZ levert refurbished toestellen met twee jaar garantie conform de Europese wet. Dat wil zeggen dat het toestel in ieder geval tot twee jaar na aankoopdatum moet functioneren zoals je dat in alle redelijkheid mag verwachten. Zou er onverhoopt iets niet in orde zijn met het toestel, dan lossen we dat graag snel voor je op. Voor garantie geldt dat als het toestel tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, de garantie niet opnieuw ingaat.

De aanspraak op de garantie van het toestel verloopt altijd via FooNZ en nooit via een externe partij. Omdat we reparatie in eigen beheer uitvoeren kunnen we snel schakelen en het probleem vrijwel direct analyseren. We hebben ten allen tijde het toestel fysiek nodig om vast te stellen of een klacht inderdaad onder de garantie kan worden opgelost. Je dient het toestel in te leveren bij FooNZ, Parallelweg-West 54C - 5251JG Vlijmen

 

Wat valt binnen de onze garantie:

  • Touchscreen reageert niet/niet goed
  • LCD, dode pixels, vlekken
  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade)
  • Problemen met de netwerkverbinding
  • Moederbord gerelateerde issues die niet te wijten zijn aan val-, stoot- of vochtschade

 

Wat valt buiten de 24 maanden garantie:

  • Alle gevallen die buiten de garantieperiode (twee jaar) vallen
  • Schade door toedoen van de gebruiker (kapotte, gebarsten of gebroken onderdelen of vochtschade)
  • Alle knoppen op het device (home-, volume- en powerbuttons)
  • Gebarsten cameralens
  • Beschadigde of vervuilde laadaansluiting
  • Zodra je het toestel laat repareren of onderdelen laat vervangen bij een externe partij dan vervalt de volledige garantie bij FooNZ

 

De toestellen van FooNZ worden in een 100% krasvrije conditie verkocht. Eventuele val- stoot-, druk- of vochtschade is daarom goed controleerbaar. Bij elke vorm van deze schade, behoudt FooNZ zich het recht voor de garantie te laten vervallen. Ook wanneer illegale software op het toestel is geïnstalleerd, vervalt eventuele aanspraak op garantie.