Hulp nodig

Neem contact op met onze klantenservice.

073 851 45 43 Helpdesk

Geopend

Ma - Vr: 8:30 - 17:00
Za, Zo: Gesloten
Parallelweg-West 54c, 5251JG Vlijmen


Garantie

Garantie op reparatie

12 maanden

Goede service en de kwaliteit van onze diensten en producten staan bij ons zeer hoog in het vaandel. We repareren al sinds 2011 alle merken smartphones en tablets en we hebben ons zelfs laten certificeren door brancheorganisatie Uneto-VNI. Alles om de kwaliteit van onze dienstverlening te kunnen onderstrepen. Wij vinden het prettig dat wanneer je als klant tevreden bent, je dit aan een ander verteld. Mocht je onverhoopt niet geheel tevreden zijn, vertel het dan aan ons, zodat wij met een oplossing kunnen komen. FooNZ heeft een duidelijke en transparante werkwijze. Door het gebruik van hoogwaardige onderdelen, kunnen wij een garantietermijn van 12 maanden geven op bijna al onze reparaties. Zou er bijvoorbeeld een fout in uw scherm ontstaan van uw smartphone of tablet binnen 12 maanden na reparatie van dit scherm, dan zetten we er, wanneer dit niet valt te wijten aan val-, stoot-, of vochtschade, direct een nieuw scherm voor je in. 

Behoud van data

Het is niet onverstandig om regelmatig een back-up van de gegevens van je smartphone of tablet op je computer of “cloud” te maken. Mocht je toestel namelijk ooit zoek raken of gestolen worden, kun je bij aanschaf van een nieuw toestel vaak probleemloos je gegevens op je nieuwe smartphone of tablet terug zetten. Ook wanneer je toestel schade oploopt is het altijd handig om een back-up te hebben, omdat sommige schades, helaas, onherstelbaar zijn. Ook is het niet per definitie uitgesloten dat je gegevens tijdens een reparatie verloren gaan. In bijna alle gevallen van de reparaties blijven je gegevens keurig op je toestel staan. Zou het onverhoopt zo zijn dat je gegevens tijdens reparatie of softwareherstel verloren gaan, kan FooNZ hier niet voor verantwoordelijk worden gehouden.

Garantie op Verkoop Refurbished

24 maanden

FooNZ levert refurbished toestellen met twee jaar garantie conform de Europese wet. Dat wil zeggen dat het toestel in ieder geval tot twee jaar na aankoopdatum moet functioneren zoals je dat in alle redelijkheid mag verwachten. Zou er onverhoopt iets niet in orde zijn met het toestel, dan lossen we dat graag snel voor je op. Voor garantie geldt dat als het toestel tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, de garantie niet opnieuw ingaat.

De aanspraak op de garantie van het toestel verloopt altijd via FooNZ en nooit via een externe partij. Omdat we reparatie in eigen beheer uitvoeren kunnen we snel schakelen en het probleem vrijwel direct analyseren. We hebben ten allen tijde het toestel fysiek nodig om vast te stellen of een klacht inderdaad onder de garantie kan worden opgelost. Je dient het toestel in te leveren bij FooNZ, Parallelweg-West 54C, 5251JG Vlijmen

Lees hier de volledige garantievoorwaarden


Verzending en levering

Bestelling volgende dag geleverd

De toestellen van FooNZ zijn, bijna altijd, direct uit voorraad leverbaar. Mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn dan wordt dit vermeld bij het product. Als je op werkdagen voor 16:00u bestelt en betaalt ontvang je het product de volgende dag in huis. Al onze verzendingen worden gratis verzekerd verzonden en zullen aangetekend bij je worden aangeboden. Hierdoor hoeft je je geen zorgen te maken over de levering.

Bestelling volgende dag geleverd indien voor 16:00u besteld
Leveringstermijnen van je bestelling:

Besteld op (vóór 16:00): Bezorgd op
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

PostNL met track & trace

Al onze bestellingen worden geleverd door PostNL. Na het plaatsen en afronden van je bestelling krijg je hiervan per mail een bevestiging. Nadat de bestelling gereed is en het pakket ons magazijn heeft verlaten, krijg je per e-mail een track & trace link. Via postnl.nl kun je de voortgang van het pakket volgen.

Indien je niet aanwezig bent zal de bezorger van PostNL een bericht achterlaten in je brievenbus en het pakket op de eerstvolgende werkdag opnieuw aanbieden. Indien je ook het 2e aflevermoment niet thuis bent zal een kennisgeving worden achtergelaten om je pakket op een PostNL punt af te halen. Hiervoor zul je je legitimatie moeten meenemen.

Laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt.

Ook is het mogelijk om tijdens de bestelling er voor te kiezen om je pakket te laten afleveren bij een van de 2000 PostNL ophaalpunten. Je kunt dan het pakket ophalen wanneer het jou het beste uitkomt en laten afleveren bij jou dichtstbijzijnde PostNL ophaalpunt.


Ruilen en Retouneren

Neem contact met ons op

Indien het geleverde product niet geheel aan je verwachtingen voldoet, verzoeken wij je om contact met ons op te nemen. Dit kan door langs te komen bij ons in de winkel, telefonisch of per e-mail. Samen met jou zoeken onze medewerkers naar een snelle oplossing om je tevreden te stellen.

Contact gegevens:
FooNZ
Parallelweg-West 54C
5251JG Vlijmen

Telefonisch: 073 851 45 43
E-mail: klantenservice@foonz.nl

Herroepingsrecht

Op je aankoop heb je een bedenktijd van 14 dagen, wat inhoudt de je binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden de aankoop kan ontbinden. De termijn gaat in vanaf de dag waarop het product is geleverd en/of je het hebt ontvangen. Voor de herroeping kun je het modelformulier gebruiken. formulier dowloaden

Vanaf het moment van retourmelding heb je 14 dagen de tijd om het product naar ons retour te sturen. Als wij je toestel retour hebben ontvangen controleren wij het toestel op gebruikerssporen, val- , stoot- en vochtschade. Alleen ongebruikte en onbeschadigde producten in originele verpakking worden retour genomen. De kosten voor het retour zenden van de bestelling komen voor eigen rekening. Wij adviseren ten zeerste om aangetekend via PostNL te verzenden, want dan is je pakket namelijk verzekerd tot € 500,=. De verantwoordelijkheid voor het pakket ligt bij jou als aankooppartij tot het moment dat het pakket door ons in ontvangst is genomen. Het aankoopbedrag wordt 48 uur na ontvangst van product op het door jou opgegeven IBAN rekeningnummer terug gestort.


Veelgestelde vragen

Onze helpdesk krijgt vaak terugkomende vragen. Hieronder hebben wij alle veelgestelde vragen en antwoorden voor u bij elkaar gezet.

Ja, standaard zit er op een reparatie 12 maanden garantie, op een refurbished toestel zt 24 maanden garantie. Check voor een volledig overzicht onze uitgebreide garantievoorwaarden elders op de site

FooNZ adviseert je zeer nadrukkelijk je smartphone of tablet goed verpakt en verzekerd naar ons op te versturen via PostNL. Mocht je de voorkeur hebben voor een andere distributeur kan dat natuurlijk ook. Zorg er wel altijd voor dat je het verzekerd verstuurd zodat je eventuele schade of verlies tijdens vervoer kunt verhalen.

FooNZ verstuurt alle toestellen aangetekend verzekerd retour via PostNL, wij zijn dan ook verantwoordelijk voor verlies of diefstal in het retourproces, echter niet in het proces van jou naar ons toe.

Ja, je kunt je smartphone of tablet van maandag t/m vrijdag tussen 8.30u en 17.00u brengen zonder afspraak. Afwijkende tijden inoverleg.

Nee, de thuiskopieheffing is al door ons betaald. Wel zo vriendelijk :-)

Ja, al onze toestellen zijn in Vlijmen te bekijken.

Uiteraard zullen we bij FooNZ er alles aan doen om je als klant tevreden te stellen. Mochten we er niet uit komen, kun je je altijd wenden tot diverse instanties, waaronder de Europese geschillencommissie.


Reparatie

Smartphone en Tablet reparaties

FooNZ is al sinds 2011 actief op het gebied van reparaties aan alle merken smartphones en tablets. Of het nu om Apple, Samsung, HTC, Blackberry, Microsoft, Huawei, Sony of LG gaat, FooNZ weet er eigenlijk altijd raad mee. Is je smartphone of tablet kapot, dan is de noodzaak om deze direct te laten repareren vaak hoog. Ga maar na; alles staat er op, van mail tot foto’s tot belangrijke documenten in de cloud en niet te vergeten, alle contacten. We kunnen en willen gewoon niet meer zonder smartphone. FooNZ kan hier, door voldoende voorraad en vakbekwame monteurs, goed op inspelen. Bijna altijd kan je reparatie direct worden uitgevoerd, zodat je weer snel gebruik kunt maken van je toestel. Of het nu gaat om een kapot frontglas, slechte oorspeaker of waterschade? FooNZ is Uneto-VNI gecertificeerd dus je kunt je smartphone of tablet met een vertrouwd gevoel bij ons achter laten.

Repareren is heel vaak beter dan Investeren

Veel mensen vrezen het ergste wanneer hun smartphone of tablet op de grond valt en het glas is gebarsten. Sommigen gaan zelfs direct naar de winkel om een nieuwe smartphone of tablet aan te schaffen. Dit is in haast alle gevallen compleet onnodig en zonde van je geld. Het repareren is eigenlijk altijd goedkoper dan investeren. Zeker wanneer mensen zich realiseren dat vele schadegevallen, gedeeltelijke of soms volledig, binnen de dekking van de verzekering vallen. Mocht het echter toch zo zijn dat een toestel niet te repareren valt of dat het niet rendabel is om te repareren, dan kunnen we ook meedenken bij de aanschaf van een nieuw of refurbished toestel. Adviseren over de juiste accessoires en eventueel overzetten van data behoort ook tot onze werkzaamheden.


Contact opnemen met FooNZ

Vragen, verzoeken of klachten kunnen op onderstaande manieren worden gesteld.

  • Telefonisch
  • Schriftelijk
  • E-mail
  • Internet (Contactformulier website).

Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, is het belangrijk dat u duidelijk uw gegevens vermeldt en bij voorkeur uw postcode & huisnummer.

Correspondentieadres:

FooNZ Telecom&Reparatie
Parallelwegwest 54C
5251JG Vlijmen
Telefoonnummer: 073 851 45 43 (lokaal tarief)
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur

Vragen en verzoeken:

Wij streven ernaar om vragen die u telefonisch stelt direct te beantwoorden en de hier gedane verzoeken direct door te voeren.
Met betrekking tot de overige vragen streven wij er naar deze binnen een periode van twee weken te beantwoorden.

Klachten:

  • Onder een klacht wordt verstaan:
    Elke uiting waarbij de klant bij FooNZ melding maakt van het feit dat hij/zij teleurgesteld of niet (volledig) tevreden is met een door FooNZ. (niet-) geleverde prestatie. Wij streven ernaar om klachten die u telefonisch indient direct op te lossen. De klachten die op een andere wijze worden ingediend, streven wij ernaar om u binnen twee werkdagen na ontvangst een bevestiging te sturen via E- mail. De klacht wordt binnen 7 dagen inhoudelijk afgehandeld.

In bepaalde situaties is FooNZ voor het afhandelen van de vraag, verzoek of klacht afhankelijk van de (voormalige) leverancier, netbeheerder of andere 3e partij. Hoewel wij alles in het werk stellen om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, kan het soms voorkomen dat de gestelde afhandeltermijn niet wordt gehaald.


Over Ons

Wie zijn wij?

FooNZ is een jong bedrijf, een reparatiebedrijf dat gespecialiseerd is in het repareren van alle merken smartphones en tablets. Eind 2011 zijn we als 2 vrienden gestart met het repareren van allerhande smartphones en tablets en in de loop der jaren groeide FooNZ uit tot een betrouwbare partij in de "De Langstraat". Bedrijven als Enexis, Rabobank en diverse Brandweer instellingen laten trouw hun smartphones en tablets bij ons repareren. Jarenlange ervaring heeft ons geleerd hoe de markt van smartphones en tablets in elkaar steekt, maar vooral ook welke behoeftes er spelen.

Meer en meer komt de vraag naar een refurbished toestel, omdat voor velen het budget voor een compleet nieuw toestel niet toereikend is, of omdat men er niet toe is bereid honderden euro's (extra) te spenderen. Vandaar dat FooNZ besloot een nieuwe tak op te gaan zetten, naast de vertrouwde “core” van repair. Intussen zijn de refurbished toestellen niet meer weg te denken bij FooNZ.

Joey

Nieuw toestel of Refurbished. Allebei TOP.

Wij kopen onze eigen refurbished toestellen in en hebben goede en transparante contacten met onze leveranciers. Wanneer de toestelen grondig zijn geïnspecteerd op eventuele gebreken en wanneer deze cosmetisch ook weer in topconditie verkeren, worden deze pas weer verkocht. Het scherm, behuizing en batterij zijn nieuw, dus je toestel doet werkelijk niet onder voor een nieuw toestel. Ondanks dat aanschaf van een refurbished toestel dus betekent dat je geen volledig nieuw toestel koopt, vinden wij het wel belangrijk om het toestel dan toch in de allerhoogst mogelijk kwaliteit bij je af te leveren.

Het enige verschil? De prijs!

Vandaar dat we ervoor gekozen hebben slechts één kwaliteit refurbished aan te bieden; "Als Nieuw"! Een product dat technisch en cosmetisch in nieuwstaat verkeert en waar we voor de volle 100% achter staan! Geen sterren of andere kwalificatie, maar eenzelfde beleving als wanneer je het toestel volledig nieuw uit zou pakken. Het enige verschil? De prijs!

Waarom FooNZ?

Om ons verhaal kracht bij te zetten en de kwaliteit te onderstrepen, geven we op ieder refurbished toestel 24 maanden garantie. Mocht er binnen deze periode iets mankeren aan uw toestel wat niet is ontstaan als gevolg van van val-, druk-, stoot-, of vochtschade, dan lossen wij van FooNZ dit vakkundig en snel voor je op. Omdat FooNZ reparatie zoals gezegd in eigen huis heeft, kunnen eventuele problemen snel worden opgespoord en opgelost.
Wel zo handig.

  • Refurbished toestellen in de hoogst mogelijke kwaliteit
  • Scherpe prijzen, zeer marktconform
  • Niet te onderscheiden van nieuw
  • Volledig nieuw scherm en behuizing
  • Nieuwe batterij
  • 24 maanden garantie
  • Hoogwaardige accessoires bijgeleverd (6 maanden garantie)
  • Snelle levering, tijdig besteld, volgende werkdag in huis
  • 14 dagen bedenktijd
  • Laten versturen of ophalen in onze winkel
  • Je mobiele abonnement

    Eigenlijk regelen we alles rondom de mobiele telefoon of tablet. We zijn namelijk ook dealer van alle grote providers van Nederland. Of je nu je KPN, T-Mobile, Vodafone, Telfort, Ben of Youfone abonnement wil verlengen of wil overstappen. FooNZ regelt het voor je. Uiteraard kun je ook gewoon een nieuwe abonnement bij ons afsluiten! FooNZ adviseert onafhankelijk en kijkt naar wat het best bij je past. Kan er voordeel behaald worden doordat er al andere producten van een provider worden afgenomen binnen het gezin, of heb je een internet aansluiting die je voordeel biedt? Wij denken met je mee.

    Ook voor nieuwe toestellen; FooNZ

    Natuurlijk hebben we ook de allernieuwste toestellen in voorraad en betaal je gewoon een faire prijs, ook in vergelijking met de grote concurrenten. Mochten we een toestel eventueel niet in huis hebben, dan hebben we het eigenlijk altijd de volgende dag voor je in huis


    Kwaliteit FooNZ Refurbished

    Wat is Refurbished? Gereviseerd.Als nieuw.100% in orde.

    “Refurbished” is een term die je steeds vaker voorbij hoort komen in radio- en televisiecommercials. Maar wat is eigenlijk Refurbished? Waar komt het vandaan? Wat zegt het over de kwaliteit? We proberen je hieronder kort en duidelijk uit te leggen wat je van refurbished bij FooNZ mag verwachten.


    Refurbished betekent vrij vertaald “gereviseerd”.

    Refurbished betekent vrij vertaald “gereviseerd”. Koop ik dan een gebruikt toestel? Ja en Nee. Het is zo dat je niet de allereerste eigenaar van het toestel bent, maar wij van FooNZ hebben een dusdanig hoge kwaliteit in huis, dat het absoluut voelt alsof je de eerste eigenaar bent. Het allergrootste voordeel is dat je bij ons eigenlijk een toestel koopt wat “als nieuw” is maar waarvoor je lang niet de hoofdprijs hoeft te betalen. Een refurbished toestel van FooNZ is een toestel is wat bijvoorbeeld in een eerdere aankoop binnen 14 dagen is geretourneerd. Een toestel wat uit een faillissement of voorraadoverschot komt. Of het is een toestel waar aan een kleine reparatie is uitgevoerd, omdat het toestel vanuit de fabriek niet 100% in orde werd verklaard. Ondanks dat het door de fabrikant niet meer als nieuw verkocht kan worden, kan het toestel uiteraard nog wel de markt op, maar dan volledig gecontroleerd en indien nodig gerepareerd door FooNZ. Er is wel één groot verschil; het toestel kan in sommige gevallen tot wel 60% goedkoper door ons worden aangeboden dan wanneer je een volledig nieuwe koopt!


    Maar hoe “goed” is het toestel dan?

    Er wordt zoals eerder gezegd momenteel veel refurbished aangeboden en de kwaliteit wil nog wel eens uiteen lopen. Sommige verkopers hanteren een bepaalde gradatie om aan te geven hoe mooi het toestel is. Termen als “3 sterren”, B-grade of “lichte gebruikerssporen” zouden je duidelijkheid moeten geven over de cosmetische staat. Het blijft een subjectief iets. Wat voor de ene klant geldt als 3-sterren, kan voor de andere door als 4-sterren en andersom. Wij van FooNZ houden van duidelijkheid en alleen de hoogst mogelijke kwaliteit is voor ons en onze klanten goed genoeg. Omdat we van huis uit smartphone reparateurs zijn, wordt je toestel voor het wordt verkocht vakkundig geopend en grondig onderzocht op eventuele mankementen. De refurbished toestellen die bij ons uiteindelijk verkocht worden zijn zowel van binnen als van buiten werkelijk 100% in orde. Geen vingerafdruk aan de binnenzijde van het toestel en geen enkel krasje of deukje op het scherm of de behuizing. Alleen op die manier kunnen we de hoogst mogelijke kwaliteit waarborgen. Vanzelfsprekend is dan ook onze 24 maanden garantie die op ieder toestel wordt gegeven. Zou er zich binnen 24 maanden na aankoop een probleem met het toestel voordoen, welke niet te wijten is aan eventuele val-, stoot-, of vochtschade, dan lost FooNZ dit altijd voor u op.

    Door toestellen als Refurbished toestel een duurzame tweede kans te geven te geven, helpt u mee de berg elektronisch afval te verminderen en draagt u bij aan een beter milieu.


    Zakelijke klant of Reseller worden

    FooNZ repareert al sinds 2011 alle merken smartphones en tablets en is voor vele bedrijven uit de regio, maar ook landelijk, in de loop der jaren een betrouwbare partij voor het herstellen van schades aan mobile devices geworden. Begin 2017 wordt deze betrouwbaarheid nog eens extra onderstreept en gewaarborgd door een certificering van Uneto-VNI.

    Wanneer een toestel is gerepareerd door FooNZ kan er weer jaren met plezier en vooral vertrouwen gebruik van het toestel worden gemaakt; een prettige gedachte voor jou als bedrijf, er moet immers ook geld mee worden verdiend. Vanuit die gedachte is FooNZ medio 2016 gestart met het verkopen van een eigen lijn refurbished toestellen.

    Waarom FooNZ?

    Vanuit de ervaring en kennis uit FooNZ weten wij als geen ander hoe een toestel in elkaar zit en waarin een kwalitatief en technisch betrouwbaar toestel zich weet te onderscheiden. Je kan dus als bedrijf met een gerust hart je toestellen refurbished kopen bij ons. Groot bijkomend voordeel is dat je namelijk, doordat we zo achter de kwaliteit van onze toestellen staan, maarliefst 24 maanden garantie op deze toestellen krijgt. Zou je nieuwe toestellen kopen heb je hier soms maar 12 maanden aanspraak op en daarnaast betaal je voor een nieuw toestel een vele hogere prijs dan voor refurbished!

    Ben je benieuwd wat we voor jou als zakelijk klant kunnen betekenen, neem dan contact op met ons via info@foonz.nl

    Reseller worden?

    Heb jij een Telecom gerelateerd bedrijf en verkoop jij diensten en/of toestellen aan de zakelijke of particuliere eindgebruiker? Informeer dan wat de mogelijkheden zijn op info@foonz.nl of maak een account aan om de toestellen van FooNZ op te nemen in je assortiment of offerte.

    In het kort de voordelen van een Reseller op een rij:

    • Alle toestellen in 100% krasvrije cosmetische staat, geen gradaties
    • Alle toestellen hebben een nieuwe batterij
    • Alle accessoires, inclusief hoofdtelefoon, lader en kabel meegeleverd
    • 24 maanden garantie op het toestel, 6 maanden op de accu en accessoires
    • Toestellen “White label” verpakt, geen logo of merk. Je bent vrij zelf je verkoopprijs te bepalen
    • Levering volgende werkdag, indien vóór 16:00u besteld en betaald (iDeal)
    • Betalen op rekening op termijn mogelijk
    • Geen targets of minimale afname